Strona główna

  • warsztat zdrowego żywienia

    Uwielbiasz musli? Oto przepis dzięki któremu musli zrobisz sobie sama :) - 2 szklanki płatków owsianych - 1 szklanka orzechów (u mnie mix) - 3 łyżki szklanki żurawiny suszonej - 0,5 szklanki wiórków kokosowych - 3 łyżki słonecznika łuskanego - 2 łyżki otrąb - 0,5 szklanki płynnego miodu 1. Rozgrzewamy piekarnik do 170 stopni. W misce mieszamy płatki owsiane, słonecznik, otręby i miód. Wszystko razem dokładnie mieszamy. 2. Na blaszce do pieczenia kładziemy papier i wykładamy równomiernie masę. 3. Wkładamy do piekarnika i pieczemy ok 20 minut. Co jakiś czas ( co 3-4 min) wyciągamy i mieszamy, żeby płatki się nie spaliły. 4. Po upieczeniu zostawiamy do przestygnięcia. Na końcu mieszamy z pozostałymi składnikami: orzechami, żurawiną i wiórkami. 5. Trzymamy w szczelnie zamkniętym słoiku w temperaturze pokojowej nawet do kilku tygodni.

    Posted - 3 days ago
  • warsztat zdrowego żywienia

    Posted - 11 days ago
  • warsztat zdrowego żywienia

    Grejpfruty mają wiele właściwości korzystnych dla zdrowia: są bogatym źródłem witamin C i beta-karotenu, dzięki czemu wzmacniają odporność organizmu. Mają zbawienny wpływ na serce, obniżając poziom cholesterolu i regulując ciśnienie. Grejpfruty są też ważnym składnikiem diet odchudzających - mają niewiele kcal i przyspieszają przemianę materii. Grejpfruty są niskokaloryczne, a do tego przyśpieszają przemianę materii, ułatwiają spalanie tłuszczów i oczyszczają organizm - dzięki czemu opóźniają proces starzenia i poprawiają urodę. Bezkonkurencyjna pod tym względem jest biała wewnętrzna skórka

    Posted - 19 days ago
  • warsztat zdrowego żywienia

    Awokado to coś więcej niż główny składnik guacamole. To niedoceniana zdrowa żywność, której właściwości mają bardzo korzystny wpływ na organizm człowieka. Awokado jest owocem pełnym tłuszczów, ale nieprzypadkowych, tylko naprawdę cennych dla naszego zdrowia. Dlatego osoby na diecie odchudzającej, nawet jeśli redukują ilość tłuszczu w codziennej diecie, powinny regularnie jeść awokado. Tłuszcze w nim zawarte to głównie nienasycone kwasy tłuszczowe, które obniżają poziom cholesterolu we krwi, zmniejszają ryzyko miażdżycy oraz poprawiają metabolizm. Można powiedzieć, że awokado składa się głównie z 3 wartościowych komponentów: • Fitosterole – odpowiadające za przeciwdziałanie stanom zapalnym, • Nienasycone kwasy tłuszczowe (kwas oleinowy, kwas linolowy oraz ich estry) – chronią błony biologiczne komórek, zapobiegając utracie wody – głębokie działanie nawilżające na skórę, mają działanie wspomagające układ odpornościowy. Ich zawartość jest podobna jak w oliwkach i oliwie z oliwek. • Witaminy, mikroelementy i inne: witamina K, błonnik, potas (awokado ma więcej potasu niż średni banan!), kwas foliowy, witamina B6, C, miedź. Te składniki występują w dużych ilościach, ale ogólnie awokado zawiera w swoim składzie ponad 80 związków, w tym skwalen o działaniu chroniącym serce i aminokwasy, budujące mięśnie!

    Posted - 25 days ago
  • warsztat zdrowego żywienia

    Co dziś proponujecie na obiad? A może piersi z kurczaka grillowane z warzywami na parze? Same pyszności :) Składniki: -120 g piersi -1 mała -60 g brokułu -60 g marchewki -160 g ziemniaka (1 średniej wielkości ziemniak) -2 łyżeczki masła ziołowego Wstawiamy warzywa na parę, ziemniaki kroimy w plasterki, wrzucamy go na parę, dodaje przyprawy do ziemniaków, po ok 5 min dorzucamy brokuł, szykujemy sobie garstek marchewki i dorzucamy ją po 2 min. Rozgrzewamy patelnie grillową, gdy ziemniaki będą jeszcze lekko twarde przekładamy je na patelnie grillową. Pierś z kurczaka kroimy wzdłuż, dorzucamy kurczaka na patelnie grillową i smażymy z jednej i drugiej strony tak żeby powstały nam delikatne charakterystyczne paski od grilla. Przekładamy piersi na talerz, obok układamy warzywa, ziemniaki i przyprawiamy​ solą i pieprzem. Póki wszystko jest gorące na wierzch dodajemy masło ziołowe żeby się rozpuściło i nadało nam pysznego smaku. Smacznego :)

    Posted - a month ago