Strona główna

  • warsztat zdrowego żywienia

    Jod odgrywa ogromną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Jest składnikiem hormonów produkowanych przez tarczycę, takich jak tyroksyna i trójjodotyronina. Funkcją tych hormonów jest regulacja metabolizmu, wzrostu i rozwoju. Ponadto kontrolują funkcjonowanie układu mięśniowego, nerwowego i krwionośnego. Ponad 60% jodu występującego w organizmie, zgromadzone jest w tarczycy. Reszta wchodzi w skład kości oraz krwi. Niedobór jodu w diecie prowadzi do niedoczynności tarczycy, a u dzieci powoduje również zaburzenia w rozwoju układu nerwowego. Głównym źródłem jodu w diecie są produkty pochodzenia morskiego, przede wszystkim ryby i owoce morza. Jednakże obecnie stwierdza się niskie spożycie żywności tego typu. Do produktów, które również dostarczają organizmowi ten pierwiastek należą mleko i jego przetwory, a także warzywa i owoce. Jod można ponadto dostarczyć organizmowi, pijąc wodę mineralną wzbogaconą w ten pierwiastek.

    Posted - 9 days ago
  • warsztat zdrowego żywienia

    400 lajków! Dziękuję za zaufanie :) Z tej okazji ogłaszam konkurs. Styczeń to czas wielkich zmian i postanowień, niektórzy nie wiedzą od czego zacząć i jak sprawić, aby postanowione założenia utrzymały się do lata :) Dlatego nagrodą będą dwie wizyty dietetyczne wraz z indywidualnymi zaleceniami. Na każdej z nich jest analiza składu ciała oraz wywiad żywieniowy. Jedyne co trzeba zrobić to: 1. Polajkować ten post 2. w komentarzu napisać #warsztatzdrowegozywienia 3. oraz napisać wiadomość prywatną, w której trzeba zawrzeć dlaczego chcesz coś zmienić i jak bardzo jesteś zmotywowany (w skali 1-5) Czekam :)

    Posted - 12 days ago
  • warsztat zdrowego żywienia

    Pani Ania " Im więcej Ciebie tym mniej.. czy to możliwe?" Tylko z Panią Moniką okazało się to możliwe. Zapoznałyśmy się jak pokonałam 90 kg. Pewnie dźwigałabym je dalej. Na całe moje szczęście i zdrowie dieta, którą Pani Monika ułożyła dla mnie pozwoliła gubić po 1-2 kg na miesiąc. Czyli dokładnie zgodnie z planem. Po roku było mnie o 15 kg mniej. I pysznie przez ten rok jadłam. Zresztą w dalszym ciągu tak mam, a kilogramy nie wskakują. Pani Monika nie odebrała mi radości jedzenia. Zdecydowanie podkręciła ją jeszcze - wprowadzając nowe przepisy i przyprawy. Jej cudowny zapał i upór są doskonałym połączeniem w trudnej drodze do sukcesu. Wielkie dzięki Pani Moniko. Na ten Nowy Rok życzę dalszych sukcesów, satysfakcji i radości z radości tych, których moc do zmiany niezmienialnego rodzi się pod Pani czujnym okiem i serdecznym uśmiechem. I dla wszystkich smakoszy - do dzieła... można i jeść i cieszyć się zdrowiem i mieć energii, że aż rozsadza :)

    Posted - 19 days ago
  • warsztat zdrowego żywienia

    Posted - 24 days ago
  • warsztat zdrowego żywienia

    Jedną z najważniejszych zalet bobu, fasoli, grochu, soczewicy, ciecierzycy i soi jest niski indeks glikemiczny, co oznacza, że nie powodują szybkiego wzrostu poziomu glukozy we krwi. Strączki stanowią też dobre źródło białka (20-35%, czyli tyle co w mięsie), które w połączeniu z innymi białkami roślinnymi doskonale zastępuje te pochodzenia zwierzęcego. Strączki dostarczają też węglowodanów, a także błonnika, który usprawnia trawienie. Choć niektóre gatunki strączkowych są kaloryczne, nie są to puste kalorie. Strączki bogate są w wielonienasycone kwasy tłuszczowe, składniki mineralne takie jak żelazo, wapń, fosfor, magnez, jod, potas. Zawierają witaminy z grupy B, które chronią układ nerwowy i pomagają zapobiegać stanom lękowym i depresji oraz łagodzą skutki stresu. Mają też sporo antynowotworowych przeciwutleniaczy i fitoestrogenów. Dieta bogata w strączki może zmniejszyć ryzyko miażdżycy i chorób serca. Nasiona strączkowe są zasadotwórcze i świetnie neutralizują zakwaszające działanie mięsa czy jajek.

    Posted - a month ago