Strona główna

  • warsztat zdrowego żywienia

    Co dziś proponujecie na obiad? A może piersi z kurczaka grillowane z warzywami na parze? Same pyszności :) Składniki: -120 g piersi -1 mała -60 g brokułu -60 g marchewki -160 g ziemniaka (1 średniej wielkości ziemniak) -2 łyżeczki masła ziołowego Wstawiamy warzywa na parę, ziemniaki kroimy w plasterki, wrzucamy go na parę, dodaje przyprawy do ziemniaków, po ok 5 min dorzucamy brokuł, szykujemy sobie garstek marchewki i dorzucamy ją po 2 min. Rozgrzewamy patelnie grillową, gdy ziemniaki będą jeszcze lekko twarde przekładamy je na patelnie grillową. Pierś z kurczaka kroimy wzdłuż, dorzucamy kurczaka na patelnie grillową i smażymy z jednej i drugiej strony tak żeby powstały nam delikatne charakterystyczne paski od grilla. Przekładamy piersi na talerz, obok układamy warzywa, ziemniaki i przyprawiam solą i pieprzem. Puki wszystko jest gorące na wierzch dodajemy masło ziołowe żeby się rozpuściło i nadało nam pysznego smaku. Smacznego :)

    Posted - 2 hours ago
  • warsztat zdrowego żywienia

    A może dziś na obiad danie wegańskie? Makaron z brokułami w sosie kalafiorowo-porowym :) Składniki (na 4 porcje): 350g pełnoziarnistego makaronu np. spaghetti, penne 1 brokuł 2 pory 1/2 szklanka białego wina 1/2 kalafiora 2 łyżki płatków drożdżowych 2 łyżeczki musztardy skórka otarta z 1 cytryny szczypta gałki muszkatołowej sól morska pieprz Sposób przygotowania: Kalafiora myjemy, gotujemy na parze i miksujemy na puree – doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Makaron gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Brokuła podzielonego na małe różyczki wrzucamy do makaronu na 4 ostanie minuty gotowania. Pora siekamy drobno, wrzucamy na patelnię z nieprzywierającym dnem, podlewamy kilkoma łyżkami wody i dusimy ok 7-8 min. Zwiększamy grzanie, wlewamy do pora wino i gotujemy całość aż połowa płynu odparuje. Dodajemy puree z kalafiora, płatki drożdżowe, musztardę, skórki cytrynowe i gałkę muszkatołową. Do sosu wrzucamy odcedzony makaron i brokuły, mieszamy wszystko i podajemy. Smacznego :)

    Posted - 6 days ago
  • warsztat zdrowego żywienia

    Posted - 14 days ago
  • warsztat zdrowego żywienia

    Pyszna i lekka sałatka z grillowanym łososiem i mango: Łososia należy najpierw doprawić i zgrillować ,a następnie ostudzić. Reszta przepisu to już bardzo prosta sprawa. Sałatka z grillowanym łososiem i mango – 1 porcja, która ma troszkę ponad 300 kcal Składniki: 90 g świeżego fileta z łososia pół małego mango 80 g pomidor 150 g dwie garście mieszanki sałat garść listków mięty sok z 1 limonki łyżeczka oliwy 5 g sól, pieprz, trochę ziarenek kolendry Przygotowanie: Łososia skrop sokiem z limonki (większą częśc soku zostaw do przygotowania dressingu), dopraw solą i pieprzem i podpiecz na grillu lub na patelni grillowej. Gdy łosoś będzie już gotowy, ostudź go, a w tym czasie przygotuj dressing z soku z limonki, łyżeczki oliwy i łyżki wody. Dodaj sól, pieprz i rozgniecione w moździerzu ziarenka kolendry oraz posiekane listki mięty. Obierz pomidora, połowę mango i pokrój je w kostkę (pomidora możesz w półksiężyce). Na talerzu ułóż sałatę, pomidory, na nie połóż kawałki łososia. Polej wszystko dressingiem i dodaj mango. Smacznego :)

    Posted - 22 days ago
  • warsztat zdrowego żywienia

    Zastosowanie tych zasad jest kluczem do skutecznej diety, która poprawia sylwetkę i stan zdrowia. Jak stracić kilogramy bez zbędnych wyrzeczeń? http://polki.pl/dieta-i-fitness/zdrowe-odzywianie,zasady-zdrowej-diety-6-najwazniejszych-przykazan,10370268,artykul.html

    6 najważniejszych przykazań zdrowego żywienia - Polki.pl

    polki.pl

    Zasady zdrowej diety są bardzo łatwe i każdy może je stosować. Poznajcie 7 najważniejszych dietetycznych przykazań.

    Posted - a month ago