Strona główna

  • Kurki uwielbiane grzyby, więc podajemy przepis na zapiekankę z kurkami i makaronem : Składniki: 200 g kurek 1 cebula 100 g łyżeczka oliwy 5 g 60 g makaronu pełnoziarnistego 200 ml jogurtu naturalnego 1 jajko rozmiar L 40 g sera camembert 2 ząbki czosnku koperek, 2 liście laurowe, sól, pieprz Przygotowanie: Makaron gotujemy na półtwardo zgodnie z opisem na opakowaniu. Kurki dokładnie myjemy. Na patelni podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę, ciągle mieszając. Dodajemy kurki oraz liście laurowe i smażymy około 10 minut. Doprawiamy solą i pieprzem. Jogurt mieszamy z jajkiem. Dodajemy dużą ilość posiekanego koperku oraz przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku. Dodajemy także drobno pokrojony ser camembert. Doprawiamy solą i pieprzem. Makaron i kurki przekładamy do naczynia żaroodpornego i zalewamy mieszaniną jajek i jogurtu. Zapiekamy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 15 minut.

    Posted - 11 days ago
  • Lato ! Upał! Przyda się coś na ochłodę 😊 Cytrynowo-ogórkowy sorbet Składniki: ogórek sok i skórka z jednej cytryny kilka gałązek mięty 3-4 łyżki miodu Przygotowanie: Kroimy ogórka na kawałki. Do ogórka dodajemy startą skórkę z połowy cytryny i wyciśnięty sok z całego owocu. Dorzucamy garść listków mięty i 3-4 łyżki miodu. Blendujemy dość dokładnie wszystkie składniki. Wlewamy masę do foremek i wstawiamy do zamrażarki na co najmniej 2 godziny. Po wyjęciu z zamrażarki lody są gotowe do zjedzenia.

    Posted - 18 days ago
  • Brak pomysłu na przekąskę? Co powiecie na frytki z selera? Składniki: 30 ml Olej rzepakowy, uniwersalny 1 g Przyprawy - pieprz czarny, suszony 325 g Seler korzeniowy 5 g Sól biała 5 g Tymianek, świeży SPOSÓB PRZYGOTOWANIA: Seler myjemy i obieramy, po obraniu kroimy go w plastry, a następnie w prostokąty tak, aby wyglądał jak frytki. Wykładamy je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, spryskujemy je olejem, solimy i posypujemy pieprzem oraz ulubionymi ziołami jak np. tymiankiem. Wstawiamy doprawione selerowe frytki do piekarnika nagrzanego do temperatury 220 stopni Celsjusza na około 40 min pamiętając o tym, iż w międzyczasie należy je obrócić. Smacznego 😊

    Posted - 25 days ago
  • Czy wiesz, że…? ;) Skórka naszych krajowych owoców takich jak jabłka czy gruszki, stanowi cenne źródło błonnika, a tuż pod nią znajduje się najwięcej witamin. Nie pozbawiaj się wiec wartościowych składników obierając te owoce, jeżeli nie musisz.

    Posted - a month ago
  • Zielone koktajle warto wprowadzić do swojej diety, ponieważ są lekkostrawne i odżywcze, mogą stanowić samodzielny posiłek. Zawierają dużo błonnika i białka. Składniki: 2 garście szpinaku 1 banan 2 kiwi 2 jabłka 2 szklanki wody 2 łyżki miodu Przygotowanie: Szpinak umyć, osuszyć. Banany i kiwi obrać ze skórki, pokroić w plasterki. Jabłka umyć, pokroić w ćwiartki, usunąć gniazda nasienne. Wszystkie składniki włożyć do wysokiego naczynia, wlać wodę, dodać miód i zmiksować.

    Posted - a month ago